Produktuppdatering november (early)

Uppdateringen påbörjas fredagen den 2:a december och samtliga installationer kommer att vara uppdaterade måndagen den 5:e december. Uppdateringen innehåller ett antal förändringar och förbättringar. Här presenteras de viktigaste av dem:

Förbättringar

  • Prestanda för Excel-export har förbättrats
  • I arbetslag kan du nu redovisa tid över flera dagar för utförarna i arbetslaget
  • Avslutade inventeringar i lager tar dig till lagrets startsida
  • Systemadministratör eller lageransvarig kan nu avbryta en pågående inventering
  • Offerter (Dessa förbättringar kräver konfiguration för att aktiveras. Kontakta RemoteX Support)
    • Offerter kan nu skapa artikelrader när de godkänns
    • Offerter kan nu visa artikelrader som ingår i det mail som går ut till kund

Buggfixar

  • I registerunderhåll kan du nu trycka på returtangenten för att spara artikelrabatter
  • Excel-export kunde tidigare missa vissa ärenden som hade makulerade arbetsorder
  • Lager
    • Benämningen för aktivt lager visas i navigeringen på alla sidor
    • Löst ett problem där vissa sidor i lager kunde krascha vid omladdning av sidan
    • Det går inte längre att starta en inventering på ett lager som saknar artiklar
    • Lageransvarig kommer nu alltid åt de lagerställen hen är ansvarig för
    • Lagersaldo tar inte längre hänsyn till inaktiverade artiklar
    • Inventarielistan i lager visar nu artikelns enhet
    • Det går nu att rensa lagerställe på en artikelrad
    • För att förenkla registrering av tid över flera dagar i mobilen så är du begränsad till tidsartiklar

Kontakta RemoteX för mer information